Debatindlæg af

Mads Zacho TeglskovSatireredaktør

Gry Inger ReiterDebatredaktør

DI-direktør Karsten Dybvad: Når der bliver sået tvivl om EU’s fundament, må vi yde tvivlen al den modstand, vi kan

Lyt til artiklen

Der ligger mere end 30 års samfundspolitisk engagement bag den nedslående analyse, Karsten Dybvad præsenterer, da vi beder ham forklare, hvorfor DI’s administrerende direktør overhovedet vil bruge sin tid på noget så potentielt luftigt som et proeuropæisk demokrati-samtaleinitiativ.

»I min levetid er der aldrig sået tvivl om de helt grundlæggende spilleregler i vores samfund på den måde, som der bliver nu. Der sættes fundamentale spørgsmålstegn ved meget af det, der har båret en samfundsudvikling, som har sikret Danmark og Europa velstand og fremgang. Når sådan noget sker, føler jeg det som en forpligtelse ikke at deltage mindre, men mere. Både i de fora, hvor jeg normalt har min gang, og så sandelig også i et demokratisk samtaleprojekt om EU. Ellers risikerer vi jo, at skepsissen uimodsagt får lov at tage over«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her