0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Gymnasieelevs skamfulde råd til 9. klasser: Forbered jer, og drik!

Det er svært at sige fra, når man kun kan komme ind til festen, hvis man drikker en body-tequila af en af drengenes navler.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Martin Lehmann
Arkiv: Martin Lehmann

Puttefest i Ulvedalene, Dyrehaven. Reportage fra gymnasiernes fest, hvor tusindvis af unge mødes op til skolestart.

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

I sommers begyndte jeg i 1.g på Aurehøj Gymnasium.

Med mig i baggagen havde jeg et par alkoholoplevelser, der hovedsageligt indebar drinks-aftener med et par veninder. Det var ikke nok.

1. dag i gymnasiet: Skoledagen gik med at lave aktiviteter på kryds og tværs. Efter legene gik alle skolens elever ned til søen, og de rigtige rystesammenaktiviteter gik i gang. En flok 3.gere stod klar med litervis af øl, og jeg blev skubbet ind på en række i øl-stafet.

I takt med at jeg rykkede længere frem i køen, steg panikken. Jeg kunne på ingen måde bunde en øl på en tilfredsstillende tid. Stille fik jeg åbnet min øl og hældt det meste af den ud. Med falske synkebevægelser og en hurtig tid slap jeg for at skuffe. 10 minutter senere gik jeg hjem. Overvældet over det spring jeg lige havde taget, og overvældet over at skulle lege ældre end jeg følte mig.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Podcasts

Annonce