0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Begejstret nøgenlurer vil sætte kroppen fri: Indfør nu fællesbadning efter gymnastik i skolen

Kroppen fortjener ikke at blive ved med udelukkende at være seksualiseret. Vi burde gøre noget ved denne nøgenforskrækkelse.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Erik Kragh
Foto: Erik Kragh

Arkivfoto: Erik Kragh

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Jeg nød synet af de to unge kvinder og deres nøgne kroppe, der forsigtigt og med tøven tjekkede vandtemperaturen med fødderne ude på den lille badebro i fjorden. De var alene derude, og jeg stod vel en 50 meter derfra og lurede. Det gjorde mig helt opstemt.

Og nu hvor jeg har jeres opmærksomhed, kan jeg fortælle, at jeg også ville have nydt synet, hvis det havde været to unge mænd. Så man er bifil, hører jeg jer sige, men nej.

Grunden til min opstemthed bunder udelukkende i, at jeg hver gang glæder mig over de folk, der tager opgøret med tidens og tøjmodens seksualisering af nøgenhed. Og ja, især kvindens. Tænk på alt det badetøj, undertøj, kjoler, bluser og gamacher, der er beregnet til at pirre, ægge og henlede opmærksomheden på kroppen nedenunder.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Deltag i debatten nu

Det koster kun 1 kr. at få fuld adgang til Politiken, hvor du kan læse artikler, lytte til podcasts og løse krydsord.

Læs mere