0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Sommerhuselsker svarer igen: Hvor du ser kedsommelighed, ser jeg en ro, der virker som ren åndelig stesolid

I sommerhuset opstår denne udefinerbare ro, der sænker sig om sjælen, når by- og arbejdslivet holder pause.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning

Idyl fra sommerhusvinduet, fanget for nylig af indlæggets skribent. Privatfoto

Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Filosof, mag.art. og cand.mag. Arno Victor Nielsen hader sommerhuse - de små grimme discountbygninger, der minder om fængsler, hvori man keder sig bragt. Sådan skriver han i et indlæg bragt 5.8. i Politiken.

Jeg har selv en veninde, der godt nok hverken er filosof eller cand.mag., men uddannet syge- og sundhedsplejerske med mange års erfaring i faget. Derved er mit gæt, at hun har en erhvervsmæssig baggrund, som svarer til de fleste af Danmarks sommerhusejere.

Når hun ankommer til sit sommerhus, tæt på vores, hvor der ikke er elektricitet, og vandet hentes op med en pumpe, sukker hun altid dybt og udbryder: »Min åndelige stesolid«. Dernæst tænder hun den batteridrevne pandelampe i mørkningen og begraver sig i magasiner og litteratur.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu