Debatindlæg afPia Kjærsgaard

mf, Dansk Folkeparti 

Det er ynkeligt, når en forhenværende historieprofessor postulerer, at det danske flag er gået fra ’et festtegn’ til at være ’et politisk statement’.

Pia Kjærsgaard: Sjældent har jeg læst så slem en omgang klynk som i lørdagens Politiken

Lyt til artiklen

Jeg troede i grunden, at det var overstået, klynkeriet over de tre ord ’Dannebrog’ og ’Dansk Folkeparti’ udtalt i samme sætning. Men det er det så ikke, kunne jeg konstatere ved læsning af Politiken i lørdags.

Avisen havde sat sig for at fejre flagets 800-års jubilæum på dagen, 15. juni. Det førte bl.a. med sig, at avisen lagde spalteplads til noget af den værste omgang klynk, jeg længe har læst. Anførere i klynkeriet var fhv. historieprofessor Brian Patrick McGuire, der trompeterede, at han ikke har sat en flagstang op i sin have, for han ville så nødig have, at naboerne skulle tro, at han stemte på Dansk Folkeparti. Vorherre bevares!

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her