Debatindlæg afSofie Brandvarm

sexarbejder

Vi har ikke brug for regeringens moralske kvababbelser. Vi ønsker os ændringer af lovgivningen, så vi ikke tvinges til at arbejde i det skjulte.

Sexarbejders appel til regeringen: Lad ikke jeres moralske opstød stå i vejen for vores tryghed

Lyt til artiklen

Socialministeren vil ikke give sexsælgerne tryggere arbejdsforhold. Det må være konklusionen, efter ministeren har valgt at nedlægge den tværministerielle arbejdsgruppe, der under den seneste regering blev sat til at give et bud på, hvordan man kunne forbedre sexarbejderes arbejdsvilkår.

Da gruppen blev nedsat for godt et år siden, var jeg i Tyskland og New Zealand, som lovgivningsmæssigt er de lande, Danmark kan lære noget af, når det kommer til sexindustrien. Her oplevede jeg en åben, ærlig og tryg kommunikation mellem myndighederne og sexbranchen samt seriøse branchevejledninger i begge lande. Og det savner jeg altså her i Danmark.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her