0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Ph.d.-studerende: Facebook er en del af byen, akkurat som den lokale bager

Det er nemt at blive begejstret over de billige og effektive samarbejdsmuligheder, som tilbydes af teknologigiganterne. Men vi må ikke glemme at spørge, hvilken digital fremtid vores børn møder

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Mette Dreyer/POLITIKEN
Arkivtegning: : Mette Dreyer/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

De danske kommuner samarbejder i stigende grad med teknologigiganter for at udvikle den danske folkeskole.

I digitaliseringens navn er produkter fra Apple, Microsoft og senest Google på kort tid blevet en uundgåelig del af skolelivet. Men med produkterne følger også store mængder data og algoritmer, hvis betydning endnu er ukendt.

Senest er det kommet frem, at Facebook har valgt at investere en halv million kroner i Odense Kommunes lærere og pædagoger. Baggrunden for samarbejdet er ifølge børn og unge-rådmand Susanne Crawley Larsen, at man fra kommunalt hold finder det vigtigt at involvere byens virksomheder i at uddanne kommunens børn til en digital fremtid.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu