0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Svar til Pia Kjærsgaard: Du kan ikke sende os hjem. Vi er allerede hjemme

Måske det er på tide, at du bruger din sunde fornuft og kigger ud ad vinduet. Verden er blevet mere farverig, men ikke mindre dansk.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Aleksander Klug/Aleksander Klug
Arkivfoto: Aleksander Klug/Aleksander Klug
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kære Pia, dit indlæg ovenfor handler om mig. Og om vores Danmark. ​

Jeg forstår vel egentlig godt, hvad du siger. Jeg forstår godt, hvor din bekymring kommer fra. Og jeg forstår, at Danmark var meget bedre dengang, da alle hed Jens og Mette, skiltene på butiksvinduerne alle var på dansk, og hvor datidens pendant til Fisketorvet (fiskemarkeder?) kun blev besøgt af Jens’er og Mette’r, der kippede på hatten, når de hilste på hinanden. Der var sikkert også sne om vinteren og sol hele sommeren. Jeg synes, det lyder ret dejligt.

Men virkeligheden er en anden i dag. Verden er en anden i dag. Og på et tidspunkt bliver selv DF nødt til at indse, at tiderne har ændret sig, og at deres politik skal kunne begå sig i et samfund med multietnicitet.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Få det store overblik for 1 kr.

Prøv den fulde adgang til Politiken.dk, apps, podcast og meget mere for kun 1 kr. De hurtigste er i gang på under 34 sekunder.

Læs mere

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter

Annonce

Podcasts