Debatindlæg afTine Byrckel

Journalist og psykoanalytiker

Selvfølgelig er Suzannes Brøgger ikke forpligtet til at debattere voldtægt med Marianne Stidsen. Men chef- og debatredaktører burde være forpligtet til at tage afstand fra voldtægtsapologeter.

Journalist om sagen i Det Danske Akademi: Måske opdagede de fire forfattere, at #MeToo er oppe imod mænds årtusinder gamle ret til at forgribe sig på kvinder

Lyt til artiklen

Jeg er vel egentlig formet af Suzanne Brøggers forfatterskab. Hvor gammel var jeg, da jeg læste ’Fri os fra kærligheden’? 13 år? 15?

Min mor læste den også, vi diskuterede det aldrig – der var i essaysamlingen en forhåbentlig anderledes fremtid. Vi håbede i det stille på en fremtid, hvor en kvindes begær blev vurderet efter samme målestok som en mands. Det var det, som var så nyt i Brøggers bog: kvindens begær og anerkendelsen af det.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her