Debatindlæg afFatima Haji Larsen

Jobsøgende

Black Lives Matter-demonstranterne kan have spredt corona. Da sygdommen hyppigere koster mørke end hvide livet, kan de have skadet dem, de kom for at beskytte.

Kvinde efter Black Lives Matter-demonstration: Demonstranterne kan have skadet dem, de kom for at beskytte

Lyt til artiklen

Det er en grundlovssikret ret at prioritere sig selv højere end andres liv. Det var i hvert fald det lovlige valg, som 15.000 Black Lives Matter-demonstranter tog, da de for nylig demonstrerede i København. Det valg må et frit samfund tolerere, men personligt vil jeg aldrig kunne respektere det. Samtidig tvivler jeg alvorligt på, at disse demonstranter har gjort nogen som helst positiv forskel i kampen for antiracisme i Danmarks – en kamp, der ellers er vigtig.

Vi begynder nu at se konsekvenserne af demonstranternes selvpromovering og selvrealisering. Nogle af dem havde corona, da de mødtes, og jeg tvivler på, at demonstranterne har isoleret sig selv i de 14 dage, der ellers anbefales, hvis man deltager i risikoadfærd.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her