Debatindlæg afPernille Vermund

MF, formand for Nye Borgerlige

Det er noget vrøvl, når Politiken fremturer med, at det er grundet racisme, at personer fra Mellemøsten f.eks. oftere bliver stoppet af politiet.

Pernille Vermund svarer Politiken igen: Mens vi andre diskuterer kultur og adfærd, stirrer venstrefløjen sig blind på folks hudfarve

Lyt til artiklen

Politiken fremførte 24. juni i avisens leder en højst besynderlig anklage imod mig om, at jeg benægter racisme i Danmark. Selvfølgelig findes der racisme, og jeg har aldrig påstået andet. Tværtimod har jeg igennem hele den offentlige debat om racisme fastholdt, at idioter findes overalt i verden – også i Danmark.

Det interessante ved Danmark er således ikke, at der findes racistiske mennesker og racistiske handlinger. Det interessante er, at vi i vores moderne Danmark er lykkedes med at opnå et historisk højdepunkt med udbredt enighed om, at racisme er fuldstændig uacceptabelt.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her