Debatindlæg afMonica Langelund Nielsen

Tidl. folkeskolelærer, master i børne- og ungekultur, førtidspensionist siden 2019

Skolen forholdt sig passivt til min datters skolevægring. Da vi endelig fik et møde med skolelederen, kunne han ikke engang huske hendes navn.

Tidl. folkeskolelærer: Familier kæmper alene med skolevægring

Lyt til artiklen

Som mor til en i dag ung kvinde, der har lidt af bl.a. angst gennem en stor del af sin opvækst og haft et højt fravær i grundskolen, er jeg helt enig med skoledeler Louise Schaaf, der i et interview i Politiken 5.10. understreger, at skolerne skal langt mere på banen.

I min datters tilfælde oplevede vi som familie at stå alene med udfordringerne med at få vores datter i skole på både en folkeskole og en privatskole. På et tidspunkt var min datter væk fra sin folkeskole i tre fulde måneder i træk, og ikke en eneste gang hørte vi fra hverken klasselærer eller skoleledelse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her