Debatindlæg afRasmus Stoklund

Udlændinge- og integrationsordfører (S)

Uenighed er fint, men når Noa Redingtons bevidst citerer mig ude af sammenhæng gavner det ikke politisk debat.

Rasmus Stoklund: Redington tager citat ud af sammenhæng

Lyt til artiklen

Normalt kan man trække på smilebåndet af det miskendte geni Redingtons udgydelser om Socialdemokratiet i debatspalter og på Twitter. Hvor meget Redington end begræder, at vi ikke længere forsøger at overtage de radikales partiprogram, så er vi i Socialdemokratiet udmærket tilfredse med den aktuelle arbejdsdeling i Folketinget, hvor Radikale Venstre fører radikal politik, mens vi i Socialdemokratiet fører socialdemokratisk politik.

Holdningsforskelle er naturligvis legitime, men når Redington uden blusel og med fuldt overlæg i søndagens Politiken tillægger mig holdninger, som jeg ikke har, ved at tage et citat ud af den udlændingepolitiske sammenhæng, det er givet i, er det under lavmålet. Forhistorien til den aktuelle disput er, at vi i Folketingssalen havde en debat om, hvilke regler der skal gælde for udlændinge, der ønsker en permanent opholdstilladelse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her