Så lykkedes det Folketinget at blive enig om, at hele sagen om håndteringen af den ulovlige aflivning af ikke bare den enkelte mink, men reelt et helt erhverv, bliver undersøgt til bunds. Et stort flertal i Folketinget har nemlig nu fundet sammen om, at der skal nedsættes en kommission. Der har været konkurrence i at tale komplet sort eller svare i øst på et spørgsmål, der kom fra vest.
I min tid som Folketingets formand arbejdede jeg ihærdigt for at få indført muligheden for parlamentariske undersøgelser. Der var ganske simpelt ikke en fornuftig mulighed for at få undersøgt tvivlsomme ministres handlinger. Derfor arbejdede jeg for at få indført en mellemting mellem en advokatundersøgelse og en undersøgelseskommission. En funktion, der kan arbejde hurtigere og grundigere, men som også er mindre økonomisk krævende.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.