Debatindlæg afThomas de Oliveira

Foredragsholder og tidligere anbragt

Når Socialdemokratiet kører debatten over på tvangsfjernelser og bortadoptioner, fjerner de fokus fra det vigtige.

Tidligere anbragt: Socialdemokratiet fjerner med ’Børnene først’ fokus fra behovet for et nyt system

Lyt til artiklen

Selvfølgelig skal vi hæve barren, når det gælder de mest udsatte børn i Danmark. Og selvfølgelig skal børn fjernes fra deres forældre, hvis de aldrig nogensinde vil være i stand til at drage omsorg for dem. Men vi må altså ikke glemme, at alle børn har en forbindelse til deres forældre, og det gælder, uanset om vi som voksne kan lide situationen eller ej. Alle børn har ret til at vide, hvor de kommer fra, og hvem deres forældre er. Alle børn har ret til at kende deres historie.

Det kan måske for nogle være svært at forstå børn, der af deres forældre har været udsat for massivt omsorgssvigt, misbrug og overgreb, at særligt de børn stadig elsker deres forældre og faktisk vil dem det bedste. Men de børn, dem kender jeg. Dem har jeg mødt mange af. Sådan et barn har jeg også selv været.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her