0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Kvinde midt i sin anden ungdom: Det er også synd for os halvgamle

Det er svært at skulle genopfinde sig selv midt i en nedlukning

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Philip Ytournel/POLITIKEN
Arkivtegning: Philip Ytournel/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Muskelmassen forsvinder – fitness er lukket. De grå udgroninger pibler frem – frisøren har lukket. Rynkernes furer viser sig dybere hver dag – skønhedssalonen er lukket. Behovet for nye, revitaliserende aktiviteter og bekendtskaber skriger i cellerne – foreningerne, kulturlivet og nattelivet er lukket.

Just kill me now! Vi vælter os i opbakning til de unge, de gamle, ensomme, udsatte, erhvervsdrivende, sygehuspersonalet, familierne, tomme fodboldtribuner, coronatrætte medarbejdere på hjemmekontorene i uafbrudte Teams-møder. Med god grund. For coronakrisen er hård for alle! Én gruppe nævnes bare aldrig: de halvgamle, midtlivskriseramte, omkring 50. Dem, der traditionelt – på mere eller mindre potent vis – er i gang med at genopfinde sig selv forud for den sidste og skræmmende halvdel af livet.

Men tænk, hvis coronanedlukningen bliver skyld i, at jeg ikke når at oparbejde bare ét pinligt minde fra mine slutfyrrere. Jeg kan selvfølgelig hjemmefarve håret pink og købe et rødt læderoutfit på nettet, men hvad nytter det, hvis jeg kun kan flashe det, når jeg går ud med skrald? Jeg kan også følge mange af mine jævnaldrendes eksempel og få afløb for indestængt energi og vrede på de sociale medier. Ethvert tilsyneladende uskyldigt opslag om vejr, politik eller strikketøj kan aktivere konspirationer og vredesudbrud fra menneskehjernens dybeste rebtile mørke. Men nej tak.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Læs artiklen nu, og få Politiken i 30 dage

Få adgang til hele Politikens digitale univers nu for kun 1 kr.

Læs videre nu