0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Gymnasielærer: Hvis jeg ansøgte om statsborgerskab, ville jeg samtidig legitimere den måde, processen foregår på. Det nægter jeg

I mere end 20 år har jeg boet i og bidraget til Danmark. Men flertallet på Christiansborg synes ikke, at det kvalificerer mig til dansk statsborgerskab.

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Ivan Boll
Arkivfoto: Ivan Boll
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Danmark er et stærkt fællesskab, hvor tillid og ansvar binder os sammen«, lød budskabet fra statsminister Mette Frederiksen og udlændinge- og integrationsminister Mattias Tesfaye fremlagde kravene til statsborgerskabet i Berlingske. »Vi har tillid til, at enhver yder sit og tager ansvar både for sig selv og for samfundet. Vi har bygget vores land på en dyb, gensidig afhængighed. Vi har et skattefinansieret velfærdssamfund, hvor alle må have respekt for, at der både er pligter og rettigheder – og i den rækkefølge.

Det er lodret usandt. Danmark har ikke tillid. I hvert fald ikke til mig. Og især ikke til de mange andre udlændinge, der søger statsborgerskab. Og med de seneste udmeldinger om, hvad det skal kræve fremover, mistænkeliggør Danmark folk som mig, der kun vil landet det bedste.

• Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til hele Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.

Prøv Politiken nu

Annonce

Læs mere

Annonce

For abonnenter