Debatindlæg afTrine Søndergaard Knudsen

jordemoder

Jeg arbejder dag, aften, nat, weekender, helligdage. Min grundløn er 22.763 kroner.

Arbejder dag, aften, nat, weekender, helligdage: Jeg elsker mit arbejde, men jeg hader min løn

Lyt til artiklen

Jeg har skrevet under på, at jeg ikke tager nyt arbejde under gældende overenskomst. Det har jeg gjort sammen med over en fjerdedel af den samlede jordemoderstand i Danmark, fordi jeg med sikkerhed kan sige, at så længe lønnen inden for mit fagområde står så lidt mål med det ansvar, mit arbejde indebærer, så kommer jeg aldrig til at søge andre stillinger inden for det offentlige sygehusvæsen.

Jeg er jordemoder. Jeg har været uddannet i 6 år. Jeg arbejder på et fødeafsnit, hvor jeg både varetager fødsler, er tovholder for og har vagter i efterfødselsklinikken, som er et ambulatorium, hvor nybagte forældre tilses 2-3 dage efter fødslen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her