Debatindlæg afAlexander Grandt Petersen

Tidl. forbundsformand for DSU

Rasmus Stoklund (S) og Bjørn Brandenborgs (S) frygt for, at identitetspolitikken ødelægger vores samfund, er en velkendt parole i det ekstreme højres konspirationskatalog. Jeg nægter at give dem lov til at definere Socialdemokratiets LGBT-politik. Vi LGBT-personer er ikke arbejderklassens fjender.

Tidligere DSU-formand: Nej, Stoklund. Identitetspolitik er ikke arbejderklassens store fjende

Lyt til artiklen

Min far var glad, da Mette Frederiksen tidligere på året kunne indfri sit valgløfte om ret til tidlig pension. Det betyder, at min far, der har arbejdet, siden han stod i lære som pladesmed, kan gå fra et par år før. Modsat skal jeg, hans søn, arbejde lidt længere. Det er rimeligt nok i betragtning af, at min far kom ud på arbejdsmarkedet 10 år yngre, end jeg var, da jeg fik mit første arbejde.

Min far har stort set altid stemt socialdemokratisk, men det er særligt folk som ham, mænd lidt oppe i årene, der i de sidste 20 år har vendt partiet ryggen. Det er den samme gruppe af vælgere, der over hele Europa har forladt arbejderpartierne. Håndværkere og industriarbejdere, der ofte er bosat uden for storbyerne.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her