Debatindlæg af

Line StaahlnackeSygeplejerske

Line StaahlnackeSygeplejerske og kandidat i pædagogisk psykologi

Sygeplejerskearbejde omfatter langt mere end de fleste går og tror. I mit arbejde foretager jeg primærbehandling, henvisninger, statusattester, skriver epikriser og meget mere.

Sygeplejerskearbejde er mere behandling end pleje og omsorg

Lyt til artiklen

En ung pige henvender sig til egen læge på grund af depressionssymptomer. Egen læge henviser pigen til privatpraktiserende psykiater, da pigen er under 24 år og derfor skal ses af en speciallæge for at starte medicinsk behandling. Den privatpraktiserende læge vurderer, at patienten har en svær behandlingskrævende depression, og at hun derfor skal behandles i regionspsykiatrien, da tilstanden er for tung til privat praksis. Han henviser, og patienten får tid inden for behandlingsgarantien på fire uger.

Patienten ender dog i ventetiden grædende hos egen læge. Egen læge ringer, og patienten får en akuttid hos mig.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her