0
Læs nu

Du har ingen artikler på din læseliste

Hvis du ser en artikel, du gerne vil læse lidt senere, kan du klikke på dette ikon
Så bliver artiklen føjet til din læseliste, som du altid kan finde her, så du kan læse videre hvor du vil og når du vil.

Næste:
Næste:
Artiklen er føjet til din læseliste Du har ulæste artikler på din læseliste

Lynetteholm-projektet: Lad os holde os til fakta

Der er ikke oplæsning af denne artikel, så den oplæses derfor med maskinstemme. Kontakt os gerne på automatiskoplaesning@pol.dk, hvis du hører ord, hvis udtale kan forbedres. Du kan også hjælpe ved at udfylde spørgeskemaet herunder, hvor vi spørger, hvordan du har oplevet den automatiske oplæsning.

Spørgeskema om automatisk oplæsning
Claus Nørregaard/POLITIKEN
Arkivtegning : Claus Nørregaard/POLITIKEN
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER
Debatindlæg
Læs artiklen senere Gemt (klik for at fjerne) Læst
FOR ABONNENTER

Kommunalvalgkampen er for alvor i gang i København, og desværre har kampen om taletid i medierne betydet, at der bliver spredt misinformation om nogle af større anlægsprojekter, der er nødvendige for København i de kommende år. Misinformationen fortsatte desværre her i debatspalterne i tirsdags, hvor medlemmerne af Borgerrepræsentationen Gorm Gunnarsen (EL) og Kim Hjerrild (Alt.) argumenterer for at sætte Lynetteholm-projektet på pause. Og debat er godt, men lad os nu holde os til fakta, så borgerne ikke bliver fejlinformeret, kort før de skal sætte deres kryds til kommunalvalget.

Der har længe kørt en kampagne om, at Lynetteholm vil betyde 700 flere lastbiler i København. Nogle steder antydes det også, at tallet er 1.000, men lad mig for god ordens skyld forklare tallene. I dag kører der 350 lastbiler til Nordhavn med jord – de kører derud og tilbage. Altså 700 ture i alt. De vil fortsat være der og køre jord væk fra byggepladser i hovedstadsområdet – de er der i dag, og de vil være der i fremtiden. De skal under alle omstændigheder køre jorden væk fra byggepladserne, og det er mest bæredygtigt at køre jord så kort som muligt. Derfor er et københavnsk jorddeponi, der bliver til en klimasikring ved Lynetteholm, en god idé.

  • Ældste
  • Nyeste
  • Mest anbefalede

Skriv kommentar

2000 tegn tilbage

Prøv Politiken i 30 dage for kun 1 kr.

Få adgang til Politikens digitale univers, og læs artikler, lyt til podcasts og løs krydsord.