Debatindlæg afJesper Fisker

Adm. direktør i Kræftens Bekæmpelse

Jeg er mere end tryg ved kræftbehandlingen i Danmark. Men dele af sundhedssektoren står i en krise af historiske dimensioner, og coronavinterpakken løser ikke problemerne.

Direktør i Kræftens Bekæmpelse: Det haster med at få lagt en retning for fremtidens sundhedsvæsen. Her er mine forslag

Lyt til artiklen

Hvis jeg skulle vælge det sted på kloden, hvor jeg helst ville behandles for en kræftsygdom, ville jeg vælge Danmark. Skulle jeg udpege det land i verden, hvor jeg er mest tryg ved at gennemleve en coronaepidemi, ville Danmark også være mit førstevalg.

Min tiltro til det hjemlige sundhedsvæsens formåen ændrer dog ikke på, at stadig flere i sektoren – frontpersonalet, de faglige organisationer og sundhedseksperter – vurderer, at sektoren er toppresset og måske endda i kritisk tilstand. Den opfattelse deler jeg og Kræftens Bekæmpelse. Det gør befolkningen også.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her