Debatindlæg afCarsten Hogstad

Tidl. lærer, skoleleder og forvaltningschef

»Som antivaxer lukrerer du på alle os andre, som er vaccineret«

Lyt til artiklen

Du prøver at legimitere, hvorfor du ikke vil vaccineres mod corona. Din argumentation ligner dog mere et selvbedrag: Jeg ved selv bedst, hvad der er godt for mig. Eller du tror på en konspirationsteori, og så kender du én, der blev syg efter at have fået stikket, og derfor giver du pokker i alle sundhedsfaglige fakta – men jeg kender adskillige, som er blevet syge, fordi de ikke fik stikket.

Som antivaxxer lukrerer du på alle os andre, som er vaccineret. Kun derfor kan du tillade dig at undlade at blive vaccineret og – forhåbentlig – undgå at blive syg. Hvis alle havde din indstilling, ville coronaen medføre sygdom og død på et niveau som f.eks. den spanske syge, der i Danmark kostede 18.000 mennesker livet for 100 år siden. Nu har vi indtil videre kunnet ’nøjes’ med ca. 3.000, takket være vaccinen, som effektivt har minimeret følgerne af pandemien.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her