Debatindlæg afUlla Thomsen

Forfatter

Vi går på kærlighedsjagt i det virtuelle supermarked med tunnelsyn og nultolerance. Men kærlighed handler også om at udvikle sig.

Forfatter: Jeg er i chok over, hvordan her ser ud på onlinedatingmarkedet

Lyt til artiklen

Jeg er lige landet på onlinedatingmarkedet for tredje gang i mit liv. I ny alderskategori og med friske billeder, men med samme gamle længsel. Og i mildt chok over, hvordan her ser ud.

Nogle dage er det nemt at grine: ad mændenes håbløse billeder, hvor de gemmer sig bag fadøl, solbriller, katte eller børn – eller hvor de slet ikke selv er med, men for eksempel bare viser et billede af et skib. (Hvad vil de sige med det? »Jeg går tur på havne«, »Jeg er rig«, eller simpelthen: »Det hele sejler«?). For ikke at tale om billeder, hvor eksen er klippet ud, så der hænger afskårne damefingre med neglelak og dingler over mandens skulder. Det afslører for det første den ultimative dovenskab – at man ikke gider få taget et nyt billede, for det andet deres forhold til brud: Det er kun et spørgsmål om klipning.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her