Debatindlæg afHanne Schmidt

Arkitekt og medlem af Enhedslisten

Statsministeren forekommer mig mere uhyggelig end Fogh Rasmussen, måske fordi man aldrig havde forestillet sig denne autoritære og udemokratiske adfærd fra Socialdemokratiet. Svend Auken må vende sig i sin grav.

Medlem af Enhedslisten: Statsministeren forekommer mig mere uhyggelig end Fogh Rasmussen

Lyt til artiklen

Efter at have læst Mette Frederiksens Kronik i Politiken vil jeg påstå, at hun er fuld af tom luft. Hun er hverken grøn eller rød, men skidegod til at puste sig op. Både i forsvaret for dele af arbejderklassen, for miljøet og nu også for en uhyggelig militarisering af landet.

Fattigdom og ulighed stiger for arbejderklassen og mange andre uden for arbejdsmarkedet. CO2-udslippet stiger fortsat med regeringens tilslutning til flere broer, tunneler, motorveje og kunstige øer i Øresund og muligvis i Køge Bugt ved Avedøre. I Køge Bugt smider man nu med regeringens velsignelse bundfald opgravet ved Lynetten, efter at 100 års stærkt forurenet urenset spildevand er endt her. Ganske udemokratisk har hendes regering gjort det umuligt for Klimabevægelsen at føre en retssag med opsættende virkning om opførelse af Lynetteholm ud fra dens faglige miljømæssige argumenter, i og med at transportministeren stiller et umuligt erstatningskrav, i fald staten skulle tabe sagen. Demokratiet og folkelige bevægelser er under pres.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her