Debatindlæg afChristian Friis Bach

Stifter af warfair, tidl. udviklingsminister (RV) og undergeneralsekretær i FN

Der er ingen vej uden om isolation og omfattende sanktioner mod Rusland nu. Men post-Putin og efter krigen må vi vende tilbage til den vision, vi har troet på siden Anden Verdenskrig, nemlig indbyrdes afhængighed.

Glemmer vi helt den langsigtede vision i den kortsigtede strategi for at isolere Rusland, vil verden om få år se endnu mere farlig ud

Lyt til artiklen

Der er en sjælden konsensus blandt politikere om, at vi skal gøre os uafhængige af Rusland, når det gælder gas, energi, handel, samarbejde, investeringer, ja, selv sport og kultur.

På kort sigt er jeg 100 procent enig. Det er helt afgørende, at vi sender alle de signaler, vi kan, om at den uhyggelige og ulovlige invasion i Ukraine er uacceptabel. Mit lille bidrag var at trække mig med øjeblikkelig virkning som rådgiver for den russiske televirksomhed MTS.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her