Min barndomsveninde Sara el-Khatib skal smides ud af sin lejlighed. Hvorfor? Fordi der er for mange ikkevestlige i vores boligområde, som politikerne har kategoriseret som et såkaldt parallelsamfund. På samme tid vil regeringen lade de ukrainske flygtninge flytte ind i de boliger, som vi, kategoriseret som ikkevestlige, ikke må bo i, selv om ukrainerne også falder ind under denne kategori – altså ikkevestlige. Det er ikke et demokratisk Danmark, hvor ligestilling vejer tungt, værdigt.
Lad mig understrege det, så ingen er i tvivl: Vore hjerter er med ukrainerne, der er nødt til at flygte fra en forfærdelig krig, og det gør mig glad at se, at Danmark er parat til at hjælpe dem. Men det gør mig vred, at jeg og alle andre med rødder i muslimske lande ikke behandles på samme måde som ukrainerne.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.