Debatindlæg afKatrine Arnfred

skribent

Hvor skal vi bo og være, hvis vi fortsætter kursen med højglanspolerede lejligheder langs havnefronten og alle andre steder?

Hvem på SU har råd til en husleje på 13.000 kroner om måneden?

Lyt til artiklen

Landets hovedstad er en by under afvikling. En hær af kommunalpolitikere på rådhuset vil sikkert sige det modsatte: At byen er i udvikling. Men udvikling for hvem? Som indfødt københavner og efter at have boet 20 år i Nordvest, som sammen med Sydhavnen er en af Københavns sidste bastioner, når det kommer til den by- og boligudvikling, som store dele af resten af København har stået model til over en lang årrække, har jeg svært ved at få øje på andet end afvikling.

Det er egentlig heller ikke noget, jeg alene går og får øje på. Det er et faktum. De sidste par år har jeg nærmest dagligt travet Nordvest tynd, udstyret med telefonkamera og musik i ørerne. Min idé er – og har været – at dokumentere et kvarter, som jeg ikke bare elsker højt, men som i den grad står som et eksempel på afviklingen af København.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her