Landets hovedstad er en by under afvikling. En hær af kommunalpolitikere på rådhuset vil sikkert sige det modsatte: At byen er i udvikling. Men udvikling for hvem? Som indfødt københavner og efter at have boet 20 år i Nordvest, som sammen med Sydhavnen er en af Københavns sidste bastioner, når det kommer til den by- og boligudvikling, som store dele af resten af København har stået model til over en lang årrække, har jeg svært ved at få øje på andet end afvikling.
Det er egentlig heller ikke noget, jeg alene går og får øje på. Det er et faktum. De sidste par år har jeg nærmest dagligt travet Nordvest tynd, udstyret med telefonkamera og musik i ørerne. Min idé er – og har været – at dokumentere et kvarter, som jeg ikke bare elsker højt, men som i den grad står som et eksempel på afviklingen af København.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.