Debatindlæg afLouise Elly Meyer

Dagplejer og journalist

På sociale medier deler mange lystigt enhver afkrog af deres børns liv. Også når børnene er syge, deler forældrene med tårnhøjt detaljeniveau både billeder og tekster af deres klatøjede afkom. Men hvad blev der af intimsfæren?

Brækbilleder på Instagram. »Omgangssyge er per definition ikke et offentligt anliggende«

Lyt til artiklen

Et billede af to klatøjede børn efterfulgt af teksten: »Så er den gal igen«, der er klistret til med lorte-emojis og smileyer, der er helt grønne i hovederne og kaster op i boblende kaskader. Instagramopslaget rammer mit åsyn, da jeg sagesløst og helt uden forsvar sidder og drikker en kop kaffe og giver min hjerne et digitalt frikvarter.

Førnævnte eksempel er ikke et særsyn i feedet på min Instagramkonto. Faktisk vrimler det med mødre og fædre, der af uransagelige årsager detaljeret deler juniors dårligdomme. Vi taler alt fra bloggere med store følgerskarer til gamle studiekammerater og perifere bekendte, der ivrigt laver sygdomsopdateringer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her