I storpolitik var der en verden henholdsvis før og efter 24. februar, hvor Rusland invaderede Ukraine. I min families virkelighed var der en verden henholdsvis før og efter 25. februar. Da blev min lillebror på kun 20 år nemlig hasteindlagt på Roskilde Sygehus, og vi fandt ud af, at han desværre er ramt af kronisk nyresvigt. Han har fået sjælden sygdom, hvor hans eget immunforsvar har slået klik og angrebet hans nyrer, der er blevet transformeret fra livsvigtige organer til lidt sølle arvæv.
Heldigvis bor vi i Danmark, og vi har kun ros til nyreafdelingen på Roskilde Sygehus og dialyseafdelingen på Nykøbing Falster Sygehus. Sidstnævnte er der, hvor min bror nu tre gange om ugen går til dialyse fire timer ad gangen, hvor alt hans blod føres mange gange gennem en maskine for at blive renset.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.