Debatindlæg afSara Hauge

psykolog

Fra vores børn er i 13-års alderen, står vi model til en alkoholtilgang, som jeg ikke kan være den eneste, der ikke kan stå inde for. Vi bakker vores børn op og køber endda alkohol til dem, fordi de ikke selv må købe det i butikken. Jeg forstår ikke, hvorfor vi gør det.

Da den tredje studentervogn ankom til min gård, slog det mig, om drukkulturen har taget overhånd

Lyt til artiklen

Klokken er 13.33, og jeg kan se, at der dækkes op til dagens tredje studentervogn i vores gård. Jeg har selvfølgelig selv valgt at bo på indre Vesterbro, men alligevel slår det mig: Hvad er det egentlig, vi har gang i?

Jeg ser de let nervøse forældre forberede pindemadder, snacks og ikke mindst drinks og andre valg af alkohol. Man vil jo gerne være de fede forældre, som børnene ikke skal være pinlige over. Der bliver, lidt naivt måske, også sat skraldesække op. Vi kan jo høre vognen på lang afstand, så jeg kan i god tid trække ind fra min altan.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her