Debatindlæg afThomas Wahl

ceo ved Dansk Markedsføring

Fra et brandingperspektiv er nu det helt rigtige tidspunkt for DBU at satse på kvinderne.

Fodboldkvinderne skal da have de samme forhold som mænd

Lyt til artiklen

Onsdag aften så jeg åbningskampen for kvindernes fodbold-EM fra engelske Old Trafford. Jeg er helt med på, at Danmark stadigvæk er euforisk efter både herre-EM på hjemmebane sidste år og Tour de France i år. Men se lige mod England. Jeg er imponeret over den åbningskamp og de højder, som kvindefodbolden har nået. Det engelske stadion var så godt som fyldt. Et kæmpe kommercielt setup, international tv-dækning osv.

Jeg har naturligvis også fulgt med herhjemme med Pernille Harder og Nadia Nadim i forbindelse med den aktuelle hype hos kvinderne – og det glæder mig at se. Jeg har også fulgt med i diskussionen, hvad angår de forskellige vilkår, de professionelle kvinder og mænd har. F.eks. når herrelandsholdet har spillet en udekamp, flyver de direkte hjem i et privatchartret fly, hvor kvindelandsholdet derimod kan se frem til to mellemlandinger og først nå frem kl. 4 om morgenen.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her