Debatindlæg afKatrine Kildgaard

medlem af Borgerrepræsentationen i København for Radikale Venstre

Det er blevet Socialdemokratiets adelsmærke at knuse storbyerne og alt, hvad de indebærer.

Socialdemokratiet styrer efter fortiden i stedet for fremtiden

Lyt til artiklen

Socialdemokratiet har gjort det til deres adelsmærke at slå progressiv tænkning ihjel. Først slagtede de humanismen for åben skærm og fremviste udlændingepolitikken som det endegyldige bevis på, at de er rede til at slagte alle principper for at virke handlekraftige, siden svøbte de hele Danmark ind i en falsk og skadelig modsætning mellem land og by, og endelig korsfæstede de det internationale udsyn med planen om at sende flygtninge til Rwanda som bevis på, at Danmark har nok i sig selv.

Jeg beundrer virkelig Laura Rosenvinge for at tage kampen og forsøge at omdanne den gamle røde traver til venstrefløjens progressive omdrejningspunkt. Jeg håber, at Rosenvinge sejrer, men jeg anser det for lige så sandsynligt, at Laura Rosenvinge vinder kampen, som at Pilou Asbæk med sin indmeldelse formår at vende at omdanne det gamle parti til en humanistisk superkraft, der styrer det danske samfund efter højere principper og ikke, hvad der gør Arne og hans kammerater glade og tilfredse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her