Debatindlæg afSisse K. Ibsen

forfatter og kommunikationschef

Radikales forslag om beskæring af rentefradraget og Venstres ditto om skattefordel til udbetalingsopsparere er så tynde skiver agurk, at det virker som hån.

Min nabo kan score 229.000 kr. på sin bolig. Om måneden. Skal vi tage tallene igen? Næsten en kvart million!

Lyt til artiklen

På nettet ligger en lille film. Et adfærdsforsøg med to aber, begge får stykker af agurk, alt er såre vel. Næste stadie: Første abe får stadig agurk, men naboaben får nu vindruer. De gnaskes ubekymret. Mens agurke-aben går, ja, agurk. Kaster sig mod burets sider, banker sin hånd rasende i bordet og kyler den urimelige bid i hovedet på forskeren. Den abe er mig.

Min nabo får vindruer. Næste hus her i gaden, har min nabo sat til salg. For 33 millioner kroner. Hvilket er 22 millioner kroner mere, end min nabo selv gav. For otte år siden. En værdiforøgelse på 229.000 kroner per måned. Måske skal vi lige tage tallene igen? Næsten en kvart million. Om måneden. En gevinst, som mine repræsentanter på tinge endnu aldrig har turdet bede om en bid af til vores fælleskasse.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her