Debatindlæg afBjarke Calvin

iværksætter og journalist

DR hænger fast i industrialderen, når man forsøger at tage kampen op med internationale streaminggiganter.

Iværksætter og journalist: DR er ved at begå en gigantisk strategisk brøler

Lyt til artiklen

De store amerikanske streamingtjenester æder stadig mere af danskernes tid, og for et par uger siden kom så et markant modtræk fra Danmarks Radio. De fritstiller en lang række journalister og sænker reelt en række af deres markante journalistiske flagskibe. I stedet vil DR bruge flere penge på at bygge en konkurrencedygtig streamingplatform.

Jeg har været øverste ansvarlig for innovation i en større amerikansk medievirksomhed (Magnum Photos), som var kollektivt ejet af medarbejderne med mange af de samme udfordringer som DR. Mine forældre var i mange år journalister i DR, så jeg kender husets særlige kultur. Jeg har desuden arbejdet med streaming hos verdens førende teknologiuniversitet MIT (Massachusetts Institute of Technology). Hele min karriere har med andre ord drejet sig om at forene strategi, teknologi og journalistik.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her