De store amerikanske streamingtjenester æder stadig mere af danskernes tid, og for et par uger siden kom så et markant modtræk fra Danmarks Radio. De fritstiller en lang række journalister og sænker reelt en række af deres markante journalistiske flagskibe. I stedet vil DR bruge flere penge på at bygge en konkurrencedygtig streamingplatform.
Jeg har været øverste ansvarlig for innovation i en større amerikansk medievirksomhed (Magnum Photos), som var kollektivt ejet af medarbejderne med mange af de samme udfordringer som DR. Mine forældre var i mange år journalister i DR, så jeg kender husets særlige kultur. Jeg har desuden arbejdet med streaming hos verdens førende teknologiuniversitet MIT (Massachusetts Institute of Technology). Hele min karriere har med andre ord drejet sig om at forene strategi, teknologi og journalistik.
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.