Slutter i dag: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Debatindlæg afDorthe Schmittroth Madsen

Folketingskandidat for Det Konservative Folkeparti, cand.mag. i tysk, historie og filosofi

Som fuldblodshumanist med tre kandidatuddannelser er jeg imod, at de humanistiske kandidatuddannelser forkortes.

Konservativ folketingskandidat: Jeg har tre humanistiske kandidatuddannelser. Man må for guds skyld ikke forkorte dem

Lyt til artiklen

Det er simpelthen så enerverende, at studerende fra de humanistiske uddannelser altid fremstilles som værdiløse i uddannelsessystemet, hvorfor den tid, vi bruger på at tilegne os viden på kandidatuddannelsen, nu skal reduceres.

Jeg medgiver, at mit indlæg præges af en vis diskurs, da jeg er fuldblodshumanist og meget stolt af det. Derfor har jeg gjort utrolig meget ud af at blive uddannet på de universiteter, som jeg anser for førende inden for deres forskningsfelt. Min uddannelsesiver har således ført mig til tre forskellige universiteter, da jeg har taget min kandidatuddannelse i tysk og filosofi på KU og LMU i München samt kandidatuddannelsen i historie på AU.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her