Debatindlæg afBent Lauge Madsen

Pensioneret biolog fra Miljøministeriet

Jeg kan slet ikke genkende biodiversitetsrapportens konklusion om Danmarks vandløbsindsats.

Pensioneret biolog: Vi passer godt på vores vandløb

Lyt til artiklen

Vores nye miljøminister, og vi andre med, fik en trist nytårshilsen i Politikens leder 26. december: ’Danmark er et uland for natur’. Hårde ord ved udgangen af et år, hvor vi fejrede Miljøministeriets 50-års jubilæum. Lederen bygger på den nys udkomne biodiversitetsrapport. Den må vel være troværdig, da den er skrevet af landets ypperste udvalgte inden for feltet: Biodiversitetsrådet.

Jeg skal ikke gøre mig klog på biodiversiteten i skovene eller i havet, end ikke i søerne. Men jeg, som gennem et par menneskealdre har været med i den nok dyreste miljøindsats, genopretningen af vandløbene, kan slet ikke genkende rapportens konklusion om Danmarks vandløbsindsats: »Udviklingen i vandløbenes biodiversitet er i stadig tilbagegang«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her