Debatindlæg afMaj Thorsen

Privatpraktiserende socialrådgiver og debattør

Vi har brug for en ny beskæftigelsesindsats, der værner om de syge, sårbare og udsatte frem for at plage livet af dem.

Socialrådgiver: Fornedrelsen må stoppe

Lyt til artiklen

Man hørte det højlydte klask fra min underkæbe, der faldt til brystet, da den nye regering kort før jul annoncerede, at jobcentrene skal nedlægges. Den var vi nok mange, der ikke havde set komme. Ikke fordi der ikke er vanvittigt stort behov for forandring i vores beskæftigelsesindsats, men at lukke jobcentrene er ingen garanti for positiv forandring.

Politikernes udmelding om besparelser på 3 mia. kr. kan nok lyde tillokkende, men jeg må tilslutte mig koret af bekymringstunge fagfolk, som kritiserer udmeldingen om besparelser, førend den første konference om fremtidens jobcentre overhovedet er løbet af stablen. Måske var det en idé at tale indhold af de fremadrettede tiltag, før man lægger så markante besparelser ned over området?

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her