Slutter i morgen: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Debatindlæg afNoa Redington

Politisk kommentator

SVM-regeringen er selve essensen af, hvordan Christiansborgs tyngdepunkt kan forskydes på ganske få uger. Nu kan alt ske.

Beslutningstagerne konstruerede en virkelighed, som var virkelig for dem

Lyt til artiklen

Hermed et forsinket nytårsforsæt: I 2023 vil jeg tro både mere og mindre på vores politikere.

Jeg troede således oprigtigt, at fik Lars Løkke Rasmussen muligheden, ville han placere sig selv og Moderaterne som regeringens reformindpiskere. Ambitiøse, kreative og målrettede. Senvelfærdssamfundets ukuelige arkitekt sluppet løs på den store byggeplads. Men jeg rettede kassemester for diplomat. Og nu kan Løkke, som den første siden H.C. Hansen, bryste sig af at have været både finans-, udenrigs- og statsminister. Vi taler den politiske supersværvægtsklasse. Historisk. Alt det, der vil gøre sig, når den autoriserede biografi skal skrives.

Vil du lytte med?

Politiken Lyd giver dig specifikt adgang til vores nye lyd-app, hvor du kan få adgang til eksklusive podcasts og udvalgte oplæste artikler, læst op af Politikens egne stemmer. Frem til 4. juni kan du få adgang til Politiken Lyd i seks måneder for 99 kr.

Få adgang til Politiken Lyd
Denne artikel kræver digital adgang. Køb abonnement på politiken.dk/shop. Allerede abonnent? Log ind
iPhone 17 Pro silver bottom left 1

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her