Debatindlæg afErik Boel

Tidligere landsformand for Europabevægelsen

De unge fra Ungdomshuset er et befriende eksempel til efterfølgelse. Disse unge tager ansvaret for deres eget liv. De siger nej til de voksnes grådighed og deres dansen omkring friværdien. Huset skal bevares.

Tidligere landsformand for Europabevægelsen: Det er ikke i Ritt Bjerregaards ånd at nedlægge Ungdomshuset

Lyt til artiklen

Selvfølgelig er det aldeles hjernedødt og absolut forkasteligt, at en halv snes aktivister har fejret Ritt Bjerregaards død ude i Ungdomshuset på Dortheavej. De borgerlige partier på Rådhuset kræver kommunens tilskud stoppet. Intet nyt under solen her; de borgerlige har hele tiden ønsket huset lukket. Men nu truer også Socialdemokratiet ved politisk ordfører Laura Rosenvinge med at trække tilskuddet, hvilket i praksis vil svare til at nedlægge huset.

Det vil være en overreaktion. Og i øvrigt slet ikke i Ritt Bjerregaards ånd. Ritt forstod at holde hovedet koldt i kritiske situationer. Alt for mange unge – og ældre for den sags skyld – dyrker i disse år egen navle på de sociale medier. De sovser rundt i egen juice: Se min kat, se mig i min bil, se mig på ferie, se mig.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her