2 dage tilbage: Få Politiken Lyd i 6 mdr. for kun 99 kr.

Debatindlæg afOle Obitsø

Ansv. chefredaktør, mediet Markedsføring

Hvis jeg var en virksomhedsleder, der lige nu skulle beslutte, om vi skal blive på TikTok, ville jeg sige, at vi skulle køre videre. Men jeg ville også med det samme begynde at udforme planen for, hvordan vi trækker os.

TikTok-hysteriet gør os blinde

Lyt til artiklen

Endelig gik der ild i debatten om TikTok. Det sociale medie fra Kina, der er som et mix af Instagram, Snapchat og YouTube på speed, høster som alle andre sociale medier massive mængder data om brugerne. Data, der primært bliver brugt til at lokke os dybere ned i kaninhullet med sjove danse og underholdende videoer, men også til at lave skarp og målrettet annoncering.

Allerede for et par år siden stormede det sociale medie frem hos unge – og samtidig som marketingkanal for virksomheder, der drømmer om at nå ud til millioner af mennesker på kort tid. TikTok kunne allerede dér noget, som hverken Facebook, Instagram eller YouTube kunne hamle op med: organisk og hurtigere adgang til mennesker end på noget andet socialt medie.

Vil du lytte med?

Politiken Lyd giver dig specifikt adgang til vores nye lyd-app, hvor du kan få adgang til eksklusive podcasts og udvalgte oplæste artikler, læst op af Politikens egne stemmer. Frem til 4. juni kan du få adgang til Politiken Lyd i seks måneder for 99 kr.

Få adgang til Politiken Lyd
Denne artikel kræver digital adgang. Køb abonnement på politiken.dk/shop. Allerede abonnent? Log ind
iPhone 17 Pro silver bottom left 1

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her