Debatindlæg afOle Obitsø

Ansv. chefredaktør, mediet Markedsføring

Hvis jeg var en virksomhedsleder, der lige nu skulle beslutte, om vi skal blive på TikTok, ville jeg sige, at vi skulle køre videre. Men jeg ville også med det samme begynde at udforme planen for, hvordan vi trækker os.

TikTok-hysteriet gør os blinde

Lyt til artiklen

Endelig gik der ild i debatten om TikTok. Det sociale medie fra Kina, der er som et mix af Instagram, Snapchat og YouTube på speed, høster som alle andre sociale medier massive mængder data om brugerne. Data, der primært bliver brugt til at lokke os dybere ned i kaninhullet med sjove danse og underholdende videoer, men også til at lave skarp og målrettet annoncering.

Allerede for et par år siden stormede det sociale medie frem hos unge – og samtidig som marketingkanal for virksomheder, der drømmer om at nå ud til millioner af mennesker på kort tid. TikTok kunne allerede dér noget, som hverken Facebook, Instagram eller YouTube kunne hamle op med: organisk og hurtigere adgang til mennesker end på noget andet socialt medie.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her