Debatindlæg afFlemming Søeborg

Redaktør, bladudgiver, forfatter

Der har skam været konkurrence på omdeling af blade og magasiner gennem mange år, men konkurrencen har generelt ikke medført nogen forbedring – snarere tværtimod.

Redaktør: Postkaos aflivede næsten mit erhverv. Postforliget bliver dets død

Lyt til artiklen

Det nye postforlig lover ikke godt for brevomdelingen i fremtiden – det er et område, der slet ikke tåler at ’konkurrenceudsættes’. Jeg har prøvet de tre forskellige aktører på markedet, der til dato har tilbudt omdeling af blade og magasiner til abonnenter, og resultatet var skræmmende.

Da jeg for 12 år siden etablerede mit blad og skulle finde en distributør, faldt valget naturligt nok på daværende Post Danmark, der påtog sig opgaven med at omdele mit blad som almindeligt brev (vægt 235 gram) over hele landet, selv til den yderste ravnekrog. Bladet blev udsendt hver anden måned til mange hundrede abonnenter, i reglen uden problemer.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her