Debatindlæg afFrederik Vad

MF for Socialdemokratiet og tidligere forbundsformand for DSU

Theresa Scavenius ville måske have haft godt af et medlemskab i en ungdomsorganisation. Her lærer man, at politik handler om fællesskab og om at repræsentere andre end en selv.

Frederik Vad: Der er for mange politikere, der tror, de er noget helt særligt

Lyt til artiklen

Theresa Scavenius har endegyldigt meldt sig ud af Alternativet i denne uge. Det skete torsdag, efter hun havde turneret rundt i mediecirkusset med tankevækkende beskyldninger mod den folketingsgruppe, som ekskluderede hende fra gruppen på Christiansborg. Det lød nogenlunde sådan her:

»Jeg er bannerfører for viden og derfor blevet farlig«, jeg drives af »at forstå ting og få sandheden frem« – modsat andre politikere må man forstå. »Jeg har fokus på bolden. Men jeg bliver hård og konfrontatorisk og besværlig, når folk lyver og ikke passer på vores demokratiske samfundsmodel« – og det gør de andre politikere tilsyneladende. »Jeg var forberedt på at møde et dysfunktionelt system, men det er meget værre end frygtet. Det har været et kæmpe kulturchok at træde ind i Folketinget«. »Jeg ønskede at konfrontere de andre politikere med bluf og politisk teater, mens de andre ville være gode venner, hygge sig og drikke kaffe med Mette«.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her