Debatindlæg afSarah Glerup

cand.mag., handikapaktivist med muskelsvind

En ny front er blevet tydelig i debatten om aktiv dødshjælp. Mellem dem, der har et handikap, og dem, der ikke har. De første må føle, men det med at vide noget skal de overlade til de andre.

Sarah Glerup: Når statsministeren stempler mit liv som uværdigt, skubber det mig længere væk fra jer andre

Lyt til artiklen

Jeg satte min uge på standby, da Etisk Råd offentliggjorde sine anbefalinger om aktiv dødshjælp. Som grundlægger af netværket Ikke Død Endnu, der advarer mod handikappolitiske følger af eutanasi, regnede jeg med at bruge min tid på at tale med medier. Mest energikrævende blev interviews med hhv. DR og TV 2, som fik lov at følge mig til møde og blev lukket ind i mit hjem.

Spildte kræfter, for ud over et par sound bites klippet ud til morgenradioen nåede ingen af delene æteren. Såvel DR som TV 2 dedikerede det meste af deres tidlige og sene tv-nyheder til eutanasidebatten, men uden mit inkvit.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her