Endnu en aften med vennerne i byen, omgivet af kolde øl og høj musik. Snakken falder på ham fyren, der står oppe i baren og kigger hen på os. Min veninde inviterer ham ned til vores bord, og vi indleder en samtale, der varer i flere timer ud på natten. Fyren og jeg afslutter aftenen med at udveksle forskellige sociale medier og en aftale om at mødes en dag, hvor glasflaskerne ikke klinger, og bassen ikke runger i øregangen.
Dagen efter fortsætter jeg samtalen, der ikke fik sit punktum, fordi jeg faldt i søvn. Flere timer senere er der stadig ingen besked retur. I ventetiden tager jeg mig friheden til at tjekke de sociale medier, vi så ivrigt udvekslede. Svaret kommer prompte, men ikke som forventet – fjernet overalt. Slettet på de platforme, der blev ihærdigt efterspurgt og benyttet som kommunikationskanal for mindre end 5 timer siden. En simpel ’jeg er ikke interesseret alligevel’-besked synes ikke at være en mulighed, men han skylder mig jo heller ikke noget, eller gør han?
Dette er et debatindlæg. Indlægget er udtryk for skribentens holdning. Alle holdninger, som kan udtrykkes inden for straffelovens og presseetikkens rammer, er velkomne, og du kan også sende os din mening her.