Debatindlæg afJakob Park Nielsen

Komponist, forfatter, cand.mag. i fransk sprog og kultur

Min mor måtte affinde sig med at være uuddannet og lavtlønnet. Hun hadede det. Til gengæld kunne hun ikke få nok af kongehuset.

Forfatter: Min lavtuddannede, lavtlønnede mor elskede kongehuset – derfor burde vi afskaffe det

Lyt til artiklen

Jeg husker det, som var det i går: Min mor siddende i sofaen, smilende, selvtilfreds og fascineret foran middelklassens stuealter til tonerne af Danmarks Radios nationale tv-transmission af kronprins Frederiks og Mary Donaldsons vielse i Vor Frue Kirke. Denne royale begivenhed blev til et lille teaterstykke i et parcelhus i en forstad til Sønderborg.

Hvor jeg elskede min mor! Der går ikke én dag hvor jeg ikke savner hende! Der går ikke én dag, hvor jeg ikke tænker på hende! Nu sidder hun der foran fjernsynet. Igen. Henslængt i sofaen. Med friskbrygget kaffe til at skylle DR-dramaet ned med. Hendes overvægtige og fejlernærede krop placeret i lædersofaen og mig ved hendes side.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her