Debatindlæg afAdham Chehade

Børnesygeplejerske og demonstrant

Jeg har brug for at fortælle min side af sagen om det skilt, der blev fjernet fra demonstrationen til støtte for Palæstina.

Demonstrant: Det var mig, der fjernede skiltet til demonstrationen. Jeg har brug for at forklare mig

Lyt til artiklen

Jeg deltog sammen med mange andre til demonstrationen 7. januar 2024, fordi jeg både følte og føler et ansvar for at råbe højt om behovet for en våbenhvile i Gaza og sætte fokus på de grusomme drab på civile. For mit vedkommende, og sikkert for mange andre af deltagerne til demonstrationen, er flere af mine familiemedlemmer blevet dræbt i den her krig og igennem det, jeg vil kalde de sidste 75 års etniske udrensning.

Det var til samme demonstration, at Jaleh Tavakoli medbragte et skilt, hvorpå der på den ene side stod ’Befri Palæstina fra Hamas’ og på den anden side stod ’Palæstina ≠ (ikke lig med, red.) Hamas = Terrorister’. Et skilt som blev taget fra hende af bl.a. mig.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her