Debatindlæg afRajesh Holmen

Adopteret fra Indien, cand.mag

For mit eget vedkommende er jeg ikke i tvivl om, at det, at jeg er adopteret, har givet mig adgang til et privilegeret liv og måske endda har været afgørende for, at jeg er i live i dag.

Rajesh Holmen blev adopteret: Jeg er frustreret og ærgerlig over alle de negative historier

Lyt til artiklen

Hvad er den rigtige historie om min adoption? Det spørgsmål stiller jeg og formentlig mange adopterede sig selv efter at have set første afsnit af DR’s nye dokumentarserie ’Det store adoptionstyveri’.

Jeg er selv født i og adopteret fra Chennai i Indien. Jeg kom på børnehjem med min biologiske søster og kom til Danmark i 1994 som 5-årig. Vores biologiske mor er død, men vi ved ikke, om vores biologiske far er i live. Før han forsvandt, forsøgte han at finde nogen til at tage sig af os. Det er stort set alt, hvad vi ved.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Group 2

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her