Debatindlæg afJoan Bohl Damgaard

Sygeplejerske

Hvorfor har regeringen ikke talt med os, der har års erfaring med at arbejde på plejecenter? Vores viden og erfaring er tydeligvis ikke en del af det nye ældreudspil.

Sygeplejerske: Mange ældre kan slet ikke selv vurdere, hvilken pleje de har brug for. Men den type borger gør sig selvfølgelig ikke så godt på tv

Lyt til artiklen

Jeg har et spændende og meningsfuldt job som sygeplejerske på et plejecenter. Jeg har dygtige og hjælpsomme tværfaglige kolleger og ledelse, dagligt masser af faglige og menneskelige udfordringer i en travl hverdag og ikke mindst de skønneste beboere.

Derfor var jeg også så spændt på at høre regeringens længe ventede udspil om en ny og tiltrængt ældrereform i håb om bedre vilkår for alle med tilknytning til plejecentre. Desværre blev jeg så forbavset og undrende, men mest af alt skuffet og vred efterfølgende.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her