Debatindlæg afMonica Krog Meyer

deltidspensionist

Hvis ikke vi kvinder forsøger at få fat i magten, så får vi den ikke, og så udretter vi slet ingenting til andres eller fælles bedste.

Kommentar til 8. marts: Man skal turde tage magten, Sine Plambech

Lyt til artiklen

Sine Plambech, jeg anerkender din holdning! (Pol., 16. marts). Her laver jeg en analogi til det, du sagde som det første til de forsamlede i Vega 8. marts, den aften, da en gruppe protesterede højlydt over det, de synes er statsministerens accept af Israels handlinger i Gaza. Du var den første taler, efter at statsministeren opgav at få ørenlyd, da hun som indbudt skulle holde SIN 8. marts-tale. Jeg anerkender din holdning, men jeg er bestemt ikke enig!

Mette Frederiksen forlod stedet. Logisk nok, hun kunne ikke få ørenlyd, og hun ville ikke ødelægge det for resten af talerrækken ved at blive. Hun sørgede for, at de andre inviterede fik ordet. Dig blandt andre.

Læs videre for 1 kr.

Du er godt i gang – få adgang til hele artiklen, alt på politiken.dk og dagens e-avis i en måned for kun 1 kr. Ingen binding.

Bliv abonnent nu
Allerede abonnent? Log ind
Stopskilt_glad

© Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret. Læs om reglerne her